Profielanalyse
We durven in hokjes te denken: we analyseren doelgroepen en komen tot een duidelijk profiel.
We werken met een aantal vastomlijnde profielen, die wij persona’s noemen. We hebben deze persona’s ingedeeld op basis van criteria zoals: leeftijd, inkomen, gezinssituatie, opleidingsniveau en interesses. Iedere persona staat voor een klantsegment of specifieke doelgroep.
Via deze methodiek hebben we 42 verschillende persona’s gedefinieerd.
We analyseren uw klantenbase, of een deel ervan. We zoomen graag in op specifieke klantgroepen binnen het totale klantenbestand, zoals de meest loyale klanten of klanten die de hoogste opbrengst genereren. Dat is immers het ideale type klant waar we naar op zoek zijn.
We zorgen voor Insights zodat uw marketingbudget gericht en effectief wordt ingezet. We presenteren een compleet profiel, dat voor nieuwe inzichten zorgt.
Daarnaast brengen we look-a-likes in kaart: we laten zien hoeveel mensen in Nederland hetzelfde persona hebben als de klanten in uw base. Potentiele klanten dus, die in exact hetzelfde hokje passen. En wij weten ze te vinden.
The goal is to turn data into information, and information into insight
– Carly Fiorina